آیه قرآن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :0
کل بازدید :95461
تعداد کل یاد داشت ها : 335
آخرین بازدید : 103/2/12    ساعت : 3:8 ص

 

ویژه نامه سفررهبر معظم انقلاب به کرمانشاه

گزارش تصویری*حاشیه ها*اخبار سفر


توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

 

رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور مردم کرمانشاه تبیین کردند  :

 

حضور و اراده ملت؛ معیار اصلی برای مقابله با چالشهای پیش روی نظام/ دو نکته مهم در انتخابات؛ مشارکت گسترده مردم و وفاداری به قانون/ جنبش وال استریت؛ شروع بحران و بن بست کامل نظام سرمایه داری غرب 

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در جمع پُرشور هزاران نفر از مردم کرمانشاه در ورزشگاه آزادی این شهر، در سخنان مهمی به تبیین نقش، جایگاه و حضور و عزم مردم در نظام جمهوری اسلامی بعنوان معیار اصلی و تأثیرگذاری استفاده از ظرفیت و تواناییهای برجسته مردم برای مقابله با چالش های سخت و نرم و حرکت شتابان در مسیر پیشرفت علمی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی پرداختند.

 

 

 


توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

پیام رهبر معظم انقلاب به بیستمین اجلاس سراسری نماز

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیستمین اجلاس سراسری نماز، تأکید کردند باید در بنای شهر و روستا و مراکز جمعیتی مسجد را همچون قطب و محور بنا نهاد. ایشان همچنین افزودند: اگر مسجد، کیفیت شایسته‌ی خود را بیابد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه و مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.
متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

انسان، به سرشت و طبیعت خود، مشتاق و نیازمندِ نیایش و خشوع در برابر خداوند است که آفریننده‌ی همه‌ی نیکیها و زیبائیها است؛ و نماز، برآورنده‌ی این نیاز است. ادیان الهی با تشریع نماز، کام تشنه‌ی فطرت انسان را سیراب میکنند و او را از سرگشتگی و گمراهی در فرو نشاندن این عطش طبیعی نجات می‌بخشند. تکرار نماز در هر روز و شب، فرصت و نعمتی است که آدمی را از غرقه شدن در غفلت میرهاند؛ به او مجال حضور دلْ ‌آگاهانه در برابر خدا می‌بخشد؛ جان او را صیقل میدهد و گوهر باطن او را درخشان می‌سازد.

ذِکر و نماز و نیایش آنگاه که با سامان زندگی اجتماعی درهم می‌آمیزد معجزه‌ی اسلام را در آرایش منظومه‌ی احکام عبادیِ آن آشکار میسازد. مسجد، مظهری از این درهم‌ آمیختگی است. نماز در مسجد و با جماعت مؤمنان، همگانی نشستن بر گِردِ سفره‌ی میهمانی خداوند است، و این خود، بارِشِ رحمت الهی را انبوه‌تر و دل‌نشین‌تر می‌سازد.

به برکت نماز، فضای مسجد نورانی و عطرآگین میگردد و سخن حق و ‌آموزش دین و اخلاق و سیاست در آن بیش از هر جای دیگر بر دل و جان می‌نشیند و به زندگی فرد و جامعه، سمت و سوی خدائی میدهد.

مسجد را با این نگاه باید نگریست. روح مسجد، کالبد زندگی را پرنشاط و پرانگیزه میسازد. در هر جا سامان زندگی است، مسجد، مرکز و کانون اصلی است. در بنای شهر و روستا، در مدرسه و دانشگاه، در مراکز جمعیتی از بازارهای کسب و کار تا فرودگاهها و جاده‌ها و پایانه‌های سفری و تا آسایشگاهها و بیمارستانها و بوستانها و گردشگاهها، در همه و همه باید مسجد را همچون قطب و محور بنا نهاد.

مسجد در همه جا باید پاکیزه، زیبا و آرامبخش باشد. مدیریت محتوایی و معنویِ مسجد که بر دوش روحانی مسجد است باید خردمندانه و مسئولانه، و حتی عاشقانه باشد. حوزه‌های علمیه برای آماده‌سازی روحانیانی در این طراز، وظیفه‌ئی ذاتی و طبیعی دارند.

اگر مسجد، کیفیت شایسته‌ی خود را بیابد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه و مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.

به امید آن روز، و با سلام بر حضرت بقیة‌الله اروحنا فداه.

والسلام علیکم و رحمة‌الله

سید علی خامنه‌ای

19/ مهر/1390

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

« بخشهای اصلی    ویژه نامه ولادت  (ثامن الائمه)امام علی بن موسی الرّضا علیه السلام»

مختصری از زندگانی ثامن الائمّه(ع) +اشعار

زیارت مشهد الرضا(ع) با پای دل 


توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

 

من این سال را «سال جهاد اقتصادی» نامگذاری میکنم و از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخشهای دیگری که مربوط به مسائل اقتصادی میشوند و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه‌ی اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند.

 

 

 

بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی در مورد حوزه اقتصادی:

 

 

 

"ما باید بتوانیم قدرت نظام اسلامى را در زمینه  حل مشکلات اقتصادى به همهدنیا نشان دهیم؛ الگو را بر سر دست بگیریم تا ملتها بتوانند ببینند که یک ملت در سایه اسلام و با تعالیم اسلام چگونه میتواند پیشرفت کند."

 

 

 

بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی در حوزه اقتصادی به دو دسته تقسیم می‌شود. یکی توفیقات اقتصادی سال 89 و دیگری توصیه‌ها و فرامینی برای سال 90 که در ادامه، فهرست‌وار ذکر می‌شود.


ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید