پس از برخی اظهارنظرها در رسانه‌ها و جراید مختلف درباره‌ی نظر رهبر انقلاب پیرامون مذاکرات هسته‌ای، دفتر مقام معظم رهبری  در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مواضع صریح، شفاف و بدون تأویل رهبرhttp://farsi.khamenei.ir/ndata/news/30624/smpf.jpg انقلاب در مورد جمع‌بندی مسائل هسته‌ای در دیدارهای ایشان در ماه‌های اخیر بیان شده است و انتساب هر مطلبی خارج از این چارچوب فاقد اعتبار است. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای KHAMENEI.IR مجموعه‌ای از بیانات صریح، شفاف و بدون تأویل رهبر معظم انقلاب را در دسترس عموم مردم قرار می‌دهد.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif حمایت از مذاکره در موضوع هسته‌ای و تعیین اهداف اصلی آن
رهبر انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلف علی‌الخصوص دیدار کارگزاران نظام و خطبه‌های عید فطر، بخشی از بیاناتشان را به تبیین اهداف مذاکرات اختصاص دادند. مجموعه‌ی اهداف مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی را از اینجا بخوانید. [گزارشی از بیانات رهبر انقلاب | مذاکره؛ مبارزه]

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif تعیین چارچوب کلان مذاکرات و خطوط قرمز 
در دور جدید مذاکرات هسته‌ای، رهبر انقلاب، پیش از ارائه‌ی متن جمع‌بندی نهایی، چارچوب کلان مذاکرات و خطوط قرمز مورد نظر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را در دیدار مداحان در بیستم فروردین، دیدار با دانشجویان دانشگاه امام حسین(علیه‌السلام) و دیدار کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان تعیین فرموده‌اند. پیش از این مجموعه‌ی این موارد دراینفوگرافیکی منتشر شده بود و هم‌اکنون نیز در این پیوند در دسترس است.
ادامه مطلب...