آیه قرآن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :63
بازدید دیروز :0
کل بازدید :95513
تعداد کل یاد داشت ها : 335
آخرین بازدید : 103/2/12    ساعت : 12:9 ع

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
خوشامد عرض میکنم به همه‌ى برادران و خواهران عزیز تبریزى و آذربایجانى؛ و تشکّر میکنم از اینکه شما برادران و خواهران عزیز، رنج سفر و این راه طولانى را در این روزهاى

سرد زمستان تحمّل کردید تا فضاى حسینیّه‌ى ما را در این روزهاى مهمّ تاریخى، گرم و پرشور کنید. از همه‌ى برادران و خواهران صمیمانه متشکّرم؛ بخصوص از خانواده‌هاى معظّم شهیدان، علماى اعلام، مسئولان بلندپایه، و از امام جمعه‌ى محترم تبریز جناب آقاى شبسترى که حقّاً و انصافاً تلاشهاى ارزنده‌اى را درخورِ این شهر بزرگ و این استان باعظمت انجام داده‌اند و انجام میدهند.

ادامه


توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

شش نکته از پیام رهبر انقلاب به دانشجویان

همواره پیام‌ها و دیدارهای رهبر انقلاب با دانشجویان، تأثیر بسزایی در کمیت و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی – سیاسی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی داشته است. پیام اخیر ایشان به دانشجویان که 23 بهمن ماه سال جاری در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل قرائت شد، حاوی راهبردها و اقداماتی برای تمامی تشکل‌های دانشجویی است که در صورت تحقق آن، فصل زرینی در کارنامه‌ی جنبش دانشجویی مسلمان در دهه‌ی 90 رقم خواهد خورد.

نگارنده با مرور و مطالعه‌ی محورهای این پیام و بررسی قراین مفاد این پیام با سایر بیانات ایشان در سال‌های گذشته و همچنین با بهره‌گیری از تجربه‌ی ناچیز حضور در تشکل‌های دانشجویی، شش نکته‌ی آموختنی را از پیام رهبری احصاء نموده که به شرح ذیل به عموم دانشجویان که مخاطبان اصلی این پیام هستند تقدیم می‌گردد. ضمن این‌که شایسته است تشکل‌های دانشجویی با تشکیل جلسات هم‌اندیشی، نسبت به تحلیل محتوای اجزای پیام و برنامه‌ریزی جهت تحقق نکات مدنظر رهبر فرزانه‌ی انقلاب اقدام نمایند.

ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شفاهی به تشکل‌های دانشجویی انقلابی، با بیان اینکه عرصه جنگ نرم «بصیرتی عمارگونه» و «استقامتی مالک اشتروار» می‌طلبد، خطاب به افسران جوان جنگ نرم تأکید کردند: برای رویارویی با نظام سلطه، تمام ظرفیت‌های خودتان را بکار گیرید و در این مسیر به وعده‌های خداوند اطمینان داشته باشید. متن پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب که صبح امروز (چهارشنبه) توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل قرائت شد، به شرح زیر است:

سلام مرا به فرزندان انقلابی‌ام برسانید و از تلاشهای جهادگونه‌ی آنان در ترویج و پاسداری از آرمانها‌ی امام و انقلاب تشکّر کنید و چند نکته را به آنان یادآوری کنید:
1) در کنار تحصیل علم و دانش، از فرصت جوانی برای تهذیب نفس و انس با خدا و آشنایی عمیق با معارف قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌‌السّلام) بهره ببرید.
2) شما افسران جوان جنگ نرم هستید و عرصه‌ی جنگ نرم، بصیرتیعمّارگونه و استقامتی مالک‌اشتروار میطلبد؛ با تمام وجود، خود را برای این عرصه آماده کنید.
3)نظام سلطه را با تمام ابعاد و لایه‌هایش بشناسید و اهداف و راهبردهای واقعی آن را تحلیل کنید و برای رویارویی با آن، تمام ظرفیّتهای خودتان را به‌کار گیرید و در این مسیر به وعده های خداوند
 اطمینان داشته باشید.
4)تشکیلات میتواند معبد باشد، ولی مبادا تبدیل به معبود گردد؛ اصول و ارز‌شهای عقیدتی و معنوی خودتان را در قالب تشکیلات حفظ، و بر صمیمیّت و همدلی بین اعضا تأکید کنید.
5)افقهای روشنی در مقابل شما جوانان قرار دارد، این کشور و انقلاب با دست پرتوان شما آینده‌ای امیدبخش در پیشِ‌رو خواهد داشت؛ بر تلاشهای خود بیفزایید و برای رسیدن به قلّه‌های پیشرفت و تعالی از همدیگر سبقت بگیرید.


توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

در سالروز بیعت تاریخی همافران با حضرت امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه)

بسم‌ الله الرحمن‌ الرحیم‌
 خوشامد عرض میکنیم به شما برادران عزیز و فرماندهان و کارکنان نیروى هوایى ارتش جمهورى اسلامى ایران؛ و این روز شریف را، این خاطره‌ى بزرگ را به شما تبریک عرض میکنیم، و تجلیل میکنیم از آن کسانى که این حادثه‌ى نوزدهم بهمن را در ظرف خود که بسیار حسّاس و مهم بود آفریدند. از گزارش فرمانده محترم(1) تشکّر میکنیم؛ از سرود پر مغز و پر معنایى هم که اجرا کردند، صمیمانه تشکّر میکنیم.

 
 بعضى از حوادث از آنچه در بادى امر ملاحظه میشود و دیده میشود، بزرگ‌تر است. گاهى یک حادثه‌اى ابعادى پیدا میکند، گستره‌اى پیدا میکند که حتّى خود پدیدآورندگان آن حادثه هم انتظار آن را ندارند. در قرآن کریم میفرماید: یُعجِبُ الزُّرّاع؛(2) در تصویر یاران پیامبر اکرم و مؤمنان صدر اسلام و مجاهدان بزرگ، صفاتى را ذکر میکند؛ آنها را تشبیه میکند به گیاهى که سر از خاک برمیدارد، بتدریج استحکام پیدا میکند و جورى رشد و نمو میکند که خود زارعان - کسانى که خودشان بذر این گیاه را ریختند - به اعجاب وادار میشوند. حادثه‌ى نوزدهم بهمن از این قبیل بود. آن روز کمتر ابعاد این حادثه به نظر میرسید؛ بتدریج ابعاد آن آشکار شد. در یک ابعاد وسیع‌تر، آن روز خود اصل انقلاب هم همین‌جور بود.

ادامه مطلب

 


توسط : بسیجی |   نظر بدهید