آیه قرآن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :0
کل بازدید :95452
تعداد کل یاد داشت ها : 335
آخرین بازدید : 103/2/12    ساعت : 1:22 ص

به مناسبت 15 اردیبهشت 1391 دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز


توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

پس از بازدید از کارخانجات تولیدى داروپخش‌؛ در آستانه‌ى روز جهانى کارگر

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین المنتجبین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین.

 هفته‌ى کارگر را نه فقط به قشر عزیز کارگر، بلکه به ملت ایران تبریک عرض میکنم. اگر دستهاى کارگر، مغزهاى کارگر، انسانهاى کارآفرین، نیروى انسانىِ ماهر در یک جامعه‌اى گرامى داشته شود، آن جامعه پیشرفت خواهد کرد. اینکه نبى مکرم اسلام دست کارگر را بالا مى‌آورد و میبوسد، این فقط تقدیر از یک شخص نیست؛ این ارزشگذارى است، این درس است؛ به ما میگوید که دست کارگر، تولیدگر و نیروى انسانى آنقدر ارزش دارد که کسى مثل وجود مقدس پیامبر - که همه‌ى آفرینش طفیل وجود اوست - خم میشود و دست او را میبوسد؛ این درس به ماست.  

 کار به معناى وسیع کلمه، شامل کار یدى، کار جسمى، کار فکرى، کار علمى، کار مدیریتى، در واقع محور پیشرفت و حرکت و حیات مستمر جامعه است؛ این را باید همه‌مان بدانیم. اگر کار نباشد، سرمایه، مواد، انرژى، اطلاعات، هیچکدام براى انسان مفید نخواهد بود. کار است که مثل روحى میدمد در سرمایه، در انرژى، در مواد اولیه، و آن را تبدیل میکند به یک موجود قابل مصرف، تا انسانها بتوانند از آن استفاده کنند. ارزش کار، اینهاست.
توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

در نخستین روز از اردیبهشت 1391 یکی دیگر از  فرماندهان و حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس به بهشت پر کشید و به کاروان شهیدان پیوست. 

 سرتیپ غلامرضا قاسمی در دهم تیر سال 1309 در محله کوچه باغ، شهر تبریز دیده به جهان گشود و تا دریافت مدرک دیپلم در زادگاهش  تبریز بود.

وی در سال  1329 به تهران آمد و اول مهر 1330 وارد خدمت دانشجویی دانشکده افسری در نیروهای هوایی شد و دو سال دانشجوی خلبانی و دو سال را دانشجوی فنی بود.

وی در تاریخ یکم مهر 1334 درجه ستوان دومی گرفت و چون نمی‌خواست در نیروی هوایی بماند، در 1336 به نیروی زمینی ارتش منتقل شد. در سال 1338 دوره مقدماتی رسته زرهی، سال 46 و 47 دوره آموزشی در دافوس و آخرین مرحله تحصیلات خود را در دانشکده پدافند با درجه سرهنگی، شش ماه این دوره را پیش از انقلاب و شش ماه پس از انقلاب گذراند.

سرتیپ قاسمی بیشترین خدمت خود را در گردان 212 سوار زرهی تهران مستقر در مهرآباد جنوبی بود و بعد به اسلام‌آباد منتقل شد و پس از گذراندن دوره عالی به گردان 221 تانک در سراب آذربایجان شرقی منتقل و بر پایه طرح افشین در سال 1343 این گردان به اهواز منتقل شد.

پیش از سال 1343 لشکر اهواز یک لشکر پیاده بود؛ فرمانده لشکر 9 زرهی سرلشکر محمدحسین ضرغام بود که بعدها آن لشکر به 92 زرهی تغییر نام داده شد.


ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

بازدید فرمانده کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی زمینی ارتش

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) ضمن حضور در محل ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نزدیک در جریان فعالیتها و دستاوردهای این نیرو قرار گرفتند.
فرمانده کل قوا ابتدا با حضور در محل یادمان شهدای دفاع مقدس و قرائت فاتحه، علوّ درجات شهدا را مسئلت کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس ضمن بازدید از نمایشگاه فعالیتهای آموزشی، تحقیقاتی، مهندسی و رزمی نیروی زمینی ارتش از جمله طرح شبیه سازی آموزش چتربازی که به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، با یگانهای مستقر در پادگان ابوذر در سرپل ذهاب و گروه مقدم پشتیبانی هواپیمایی نیروی زمینی ارتش در زاهدان از طریق ویدئو کنفرانس، گفتگو کردند.
فرمانده معظّم کل قوا در جمع فرماندهان یگانهای عملیاتی و رزمی نیروی زمینی ارتش، مهمترین موضوع در نیروهای مسلح را، توجه به اهتمام و انگیزه ناشی از ایمان دینی دانستند و تأکید کردند: باید در مدیریت نیروهای مسلح، تقویت انگیزه های دینی عمیق و ماندگار، همواره مد نظر باشد و از آن، لحظه ای غفلت نشود.
ایشان با تأکید بر اینکه ایمان به خداوند و ایمان به غیب زمینه ساز انگیزه های مستحکم و مؤثر است، افزودند: تأثیر انگیزه های عمیق و ماندگار در انسانهای مؤمن و شجاع، در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، نمایانگر می شود، همانگونه که رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح توانستند 8 سال در مقابل ارتش بعثی و کاملا مجهز صدام که مورد پشتیبانی قدرتهای بزرگ بود، مقاومت کنند و به پیروزی برسند.
حضرت آیت الله خامنه ای استمرار و تقویت این روحیه‌ی مقاومت را در بدنه نیروهای مسلح، ضروری و بسیار مهم خواندند و خاطر نشان کردند: البته فرماندهان نظامی نیز باید ضمن برخورداری از علم و دانش و استحکام شخصیتی، دارای روحیه اخلاص و دلبسته نبودن به دنیا باشند.
رهبر انقلاب اسلامی، نیروی زمینی ارتش را بخش مهم و محور ارتش خواندند و بر لزوم برنامه ریزی، پشتیبانی و آموزش در این نیرو تأکید کردند.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان یگانهای عملیاتی نیروی زمینی ارتش، امیرسرلشگر صالحی فرمانده کل ارتش ضمن خیرمقدم، گزارشی ارائه کرد.

ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید