آیه قرآن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :42
بازدید دیروز :0
کل بازدید :95492
تعداد کل یاد داشت ها : 335
آخرین بازدید : 103/2/12    ساعت : 7:52 ص

پس از اقامه‌ی نماز ظهر؛ در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله)
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرحیم

 اوّلاً خیلی خوش‌آمدید؛ ثانیاً خیلی متشکّرم از این برادر عزیز و محترمی که بدون بلندگو صحبت کردند؛ هم بیانشان بیان روشن و سلیس و روانی بود که همه فهمیدیم ایشان چه میفرمایند، هم صدایشان ماشاءالله صدای بلندی بود که بدون بلندگو به همه‌ی حسینیّه رسید؛ ما هم شنیدیم. خیلی متشکّرم از محبّت ایشان که از راه دور آمدند و همچنین بقیّه‌ی برادران و خواهرانی که احتمالاً از راه‌های دور تشریف آوردند و این مجلس نورانی را با حضور خودشان منوّر کردند؛ از همه‌ی شما متشکّرم. ادامه مطلب...
توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      
فت‌وگو با رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت؛

امت اسلامی باید در مسیر مقاومت قرار گیرد

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، چهارشنبه 1396/8/16 در پیامی به آقای شیخ ماهر محمود رئیس اتحادیه‌ی جهانی علمای مقاومت به‌مناسبت برگزاری کنگره‌ی این ات

 

حادیه، تأکید کردند: وعده‌ی الهی، نصرت قطعی در مبارزه با رژیم صهیونیستی است. 

 


* جناب شیخ ماهر حمود! مرحله مابعد داعش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ چه اتفاقی پس از تحولات کنونی منطقه رخ خواهد داد؟ چگونه می‌توان امت اسلامی را به سمت‌وسوی صحیح که مسأله فلسطین است، سوق داد؟

طبیعتاً کاری که ما امروز انجام می‌دهیم در همین راستا قرار می‌گیرد. ما براین باوریم که مسیر صحیح از رهگذر تبیین مقاومت، برگزاری همایش‌ها و اجلاس‌ها و ایراد سخنرانی‌های گوناگون، تبیین فرهنگ قرآنی درست و مبارزه با تروریسم، می‌گذرد. در اینگونه تلاش‌ها باید همگرایی و هم‌افزایی وجود داشته باشد. البته افراد بااخلاصی هم برای انجام چنین کارهایی وجود دارند؛ هرچند که تعدادشان از شمار افراد خبیث کمتر است و البته این هم طبیعی است. خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: «وَقَلِیلٌ مِّنْ عِبَادِیَ الشَّکُورُ». خداوند همچنین می‌فرماید: «وَإِن تُطِعْ أَکْثَرَ مَن فِی الْأَرْضِ یُضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ». و این نیز سخن پروردگار عالَم است که می‌فرماید: «قُل لَّا یَسْتَوِی الْخَبِیثُ وَالطَّیِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَکَ کَثْرَةُ الْخَبِیثِ». بنابراین، اگر گفته می‌شود که تعداد افراد خبیث بیشتر است، این لزوما به معنای پیروزی نهایی آنها نیست. آنها إن‌شاء‌الله قطعا شکست خواهند خورد. بنابراین، برگزاری اجلاس‌هایی همچون اجلاس جهانی علمای مقاومت در واقع تلاشی برای آگاهی‌بخشی به امت اسلامی است که این آگاهی إن‌شاء‌الله حاصل خواهد شد.

ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید
      

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
والحمدلله ربّ العالمین والصّلاة والسّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.

 دیدار با شما جوانان عزیز در این مراسم، یک دیدار شیرین و امیدبخش است؛ همیشه همین‌جور است و هر سال احساس میشود که به توفیق الهی، مجموعه‌ی دانشجویان دانشگاه‌های افسری در نیروهای چندگانه‌ی ارتش، پیشرفتهای معنوی و مادّی بیشتری دارند. این برای ما جای خرسندی بسیار و به‌معنای حقیقی کلمه، یک مژده است.

 بارها عرض کرده‌ایم که ثروت واقعی کشور، شما جوانها هستید؛ در هرجا که هستید، ذخیره‌ای هستید برای عزّت کشور و بقا و استقلال کشور و پیشرفت کشور. البتّه برخی از بخشها اهمّیّت بیشتری دارند، ازجمله بخش حفظ امنیّت کشور که این به عهده‌ی شما است. شما جوانهای نیروهای مسلّح، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مسئولیّتهای کشور را بر دوش میگیرید. آنهایی که امروز سردوشی گرفتند و آنهایی که امروز درجه گرفتند، در واقع گامهای بلندی را آغاز کردند در یک راهی که حقیقتاً یک راه پُرافتخار است؛ راه حفظ امنیّت و عزّت کشور. اینکه میگوییم امنیّت یکی از مهم‌ترین بخشها است، به‌خاطر این است که هر پیشرفت دیگری متوقّف به امنیّت است. اگر امنیّت نباشد پیشرفت علمی هم نیست، پیشرفت صنعتی و اقتصادی هم نیست؛ اگر امنیّت نباشد، آرامش و اطمینان و سکینه‌ی روحی در مردم وجود ندارد. در فضای ناامن، آرزوهای بزرگ و آرمانهای درخشان، در ذهنها فراموش میشود؛ همه به فکرِ حفظِ امنیّتِ جانِ خود هستند. وقتی در کشور امنیّت هست، آن‌وقت این یک عرصه‌ای است، یک بستری است برای رشدِ همه‌ی عناصرِ رشدِ یک کشور و عناصر پیشرفت یک کشور؛ شما یک‌ چنین مسئولیّتی به ‌عهده دارید.

 در زمینه‌های مختلف، امنیّت مهم است. من به‌مناسبت اینکه امروز یکی از مسائل اساسی کشور، مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردم است، اشاره کنم که اقتصاد هم نیازمند امنیّت است؛ بنای اقتصادی کشور هم بایستی بر یک بنیاد امنی نهاده بشود. مشکل ما، مشکل تاریخی ما، مشکل بازمانده‌ی ما از دورانهای طاغوتی، وابستگی اقتصاد ما به نفت است؛ این موجب شده است که ما در زمینه‌ی مسائل اقتصادی، دغدغه‌ی امنیّت را در همه‌ی دورانها، زیاد داشته باشیم؛ قیمت نفت کم شد، زیاد شد، فروش نفت ممنوع شد، رفت‌وآمد نفت مشکل شد، فلان مشتری نفت پول ما را نداد. وقتی همه ‌چیز بر محور نفت در اقتصاد میچرخد، اقتصاد ناامن است؛ اقتصاد هم بایستی امن بشود. این جمله را در اینجا گفتم به‌خاطر اینکه ولو محیط نظامی، محیط اقتصادی نیست، امّا اهمّیّت امنیّت برای همه‌ی بخشها معلوم بشود؛ حتّی برای مسئله‌ی اقتصاد که علی‌الظّاهر به کسوت سربازی و لباس ارتشی و سپاهی ارتباطی ندارد.

ادامه مطلب...

توسط : بسیجی |   نظر بدهید